AGV Pista GP RR Red Carbon, integraalhelm, donkergrijs/rood, XXL
AGV Pista GP RR Red Carbon, integraalhelm, donkergrijs/rood, XXL
AGV Pista GP RR Red Carbon, integraalhelm, donkergrijs/rood, XXL+3
AGV Pista GP RR Red Carbon, integraalhelm, donkergrijs/rood, XXL+2
AGV Pista GP RR Red Carbon, integraalhelm, donkergrijs/rood, XXL
+5

AGV Pista GP RR Red Carbon, integraalhelm, donkergrijs/rood, XXL

1243,90
Selecteer een versie
Laagste prijs inclusief verzending
Motoin.de
Shopscore(696)
1243,90
1480,-
€9,904-8 dagen
Snelste levering
bol.com
Shopscore(39k+)
1465,20
Gratis1 dag
Tradeinn.com
Shopscore(0)
1480,-
€3,991-3 dagen

Specificaties

EAN8051019606020
MerkAGV
MaatXXL
SoortMotor

Beschrijving

De helm gemaakt voor MotoGP™ is nu beschikbaar voor iedere rijder. Pista GP RR is een exacte replica van de AGV-helm die tijdens races door professionele rijders uit het wereldkampioenschap wordt gebruikt. Hij is daarom gehomologeerd door de Fim, wat het hoogst mogelijke niveau van bescherming certificeert, zelfs tegen elke gevaarlijke verdraaiing van het hoofd. Elk detail is ontworpen om ultieme prestaties te garanderen. De Extreme Carbon schaal van 100% koolstofvezel garandeert een buitengewone lichtheid, waardoor hij moeiteloos te dragen is. De vormen en metalen luchtopeningen zijn bestudeerd in de windtunnel en getest door AGV-atleten om de beste aerodynamische penetratie en de grootste stabiliteit bij hoge snelheden te garanderen, mede als gevolg van het innovatieve profiel van de PRO Spoiler aan de achterzijde. Het Ultravision-vizier van optische klasse 1, met een dikte tot 5 mm, is een integraal onderdeel van de bescherming die een panoramisch zicht van 190 graden mogelijk maakt. Dit betekent dat de rijder de baan, tegenstanders en obstakels duidelijker ziet, vóór iemand anders. Het exclusieve 360° Adaptive Fit systeem maakt volledige aanpassing van het binnenwerk mogelijk, waardoor de rijder de mogelijkheid heeft om de ideale dikte te kiezen voor het bovenste deel van het hoofd, de nek en de wangen. Essentieel comfort waardoor de rijder zich kan concentreren op het doel zonder afleiding. Elk detail is ontworpen met het oog op winst. Dit is de perfectie van obsessie. Shell 100% Koolstofvezel 4 schaalmaten 5-densiteit EPS ontwikkeld in 4 maten Collarbeen veilig profiel Shell en EPS structuur ontworpen om de rotatieversnellingen (Fim gehomologeerd) Ventilatie 2 achterste afzuigers 5 ventilatieopeningen vooraan Metalen ventilatieroosters en afzuigers Aerodynamica Verwijderbare PRO Spoiler Race suit pasvorm Interieur 2Dry: onmiddellijke zweetabsorptie 360° adaptieve pasvorm 3-delige aanpasbare kroonkussentjes pasvorm Cheekkussentjes veiligheidssysteem Wangkussens: Shalimar stof voor zachte en stabiele pasvorm, zelfs bij hoge snelheid Kroonstuk: elastisch en ademend microvezel Embracing nekrol profiel Microsense: premium huidcomfort Nekrol: ademende stof met elastische en waterdichte inzetstukken Geen hechtingen op gevoelige plaatsen Verwijderbare en wasbare interieurs Verwijderbare neusbescherming Afneembare windbescherming Gesaneerd: antibacteriële bescherming Vizier 100% Max Vision Pinlock (120) inbegrepen 190° horizontaal gezichtsveld 5 mm dikte 85° verticaal gezichtsveld Anti-kras Anti-fog Metalen viziermechanisme Micro-openingssysteem Optische klasse 1 Gepatenteerd extra quick release systeem Gepatenteerd viziervergrendelingssysteem Vergrendelingssysteem Titanium Dubbel D Inbegrepen accessoires Hydratie systeem Interieur aanpassingskit: bovenste kroonkussentje, achterste kroonkussentje, wangkussentjes Tear-off kit Vents covers Gewicht 1.450 gr. in de eerste huls maat Homologatie ECE 22-06 FIM Veiligheid is niet genoeg Elke AGV-helm moet uitblinken in bescherming, prestaties en comfort. Naast de voorschriften en de verwachtingen is aandacht voor elk detail een obsessie, die de betekenis van perfectie steeds verder oprekt. Dat is hoe Extreme Safety is ontstaan. Dit exclusieve AGV ontwerp protocol zorgt voor de ultieme balans van alle componenten door de productieprocessen, keuze van materialen en functioneel ontwerp. Het eindproduct overtreft de certificeringseisen, want elke helm moet testen doorstaan die nog veeleisender zijn. Nieuwe veiligheidsnormen bepalen, niet alleen volgen: zo worden legendes gemaakt. Schokabsorptie Stootbescherming is een van de strengste beoordelingscriteria voor Extreme Safety. AGV helmen zijn ontworpen om de homologatie-eisen te overtreffen en een hoger veiligheidsniveau te bieden. AGV verzekert dit door tests uit te voeren die hen aan veel meer stress blootstellen dan de certificerende instanties. De strengste wetgeving vereist een botsproef op 6 verschillende punten met een snelheid van 7,5 m/s. AGV helmen worden getest op maximaal 15 verschillende punten, inclusief het vizier, met een snelheid van 8,5 m/s. Het eindresultaat zijn G*- en HIC*-waarden die tot 50% meer bescherming bieden dan de drempelwaarden die vereist zijn voor ECE-homologatie. *G - Dit is de meting van de kracht die bij een botsing op het hoofd wordt overgebracht. Het geeft de schokabsorptiecapaciteit van een helm aan: Hoe lager de waarde, hoe groter het absorptievermogen van de helm, waardoor er minder kracht op het hoofd van de rijder wordt overgebracht. *Hic - Dit is de waarde van de kracht die bij een botsing op het hoofd wordt overgebracht, gemeten over een tijdsduur die een echte val simuleert. Deze test wordt gebruikt om de kans op mogelijk hersenletsel na een botsing te beoordelen. Hoe lager de HIC-waarde, hoe hoger de beschermende capaciteit van de helm s, wat resulteert in meer veiligheid voor het hoofd van de rijder. Botsingsgebieden Om de schokabsorptiecapaciteit te meten, vereist de strengste wetgeving ter wereld een botsproef op 6 gedefinieerde punten op een helm, het vizier niet meegerekend, met een snelheid van 7,5 m/s. Het AGV Extreme Safety protocol vereist tests tot 15 punten bij een snelheid van 8,5 m/s. Dit zorgt ervoor dat superieure bescherming overal wordt gegarandeerd, niet alleen op specifieke punten, waaronder het vizier. Zijbescherming Wij zijn geobsedeerd door het ontwerpen van het kleinst mogelijke viziermechanisme. Het gaat niet om esthetiek. Het viziermechanisme kan niet worden afgedekt door de schaal of de EPS-voering, waardoor het een zwak punt wordt bij een impact. Tegelijkertijd maakt een zeer klein mechanisme het mogelijk om een vizier te monteren dat breder is aan de zijkanten, waardoor het perifere zicht en het vermogen om obstakels en potentiële gevaren te zien die de motorfiets zouden kunnen raken, worden vergroot. AGV helmen hebben viziermechanismen die tot 70% kleiner zijn dan het marktgemiddelde. Veiligheid is geen detail. Elk detail maakt het verschil. Collarbeen veilig profiel AGV is geboren uit de racewereld, waar snelheid en extreme omstandigheden veiligheid nog crucialer maken, zodat kampioenen zowel elkaar als hun eigen grenzen kunnen passeren. AGV heeft een speciaal sleutelbeen veilig profiel uitgevonden dat nu door velen in de racerij wordt gekopieerd. Het maakt een aanzienlijke vermindering mogelijk van het risico dat de helm bij een impact het sleutelbeen verwondt. Deze voor het circuit ontwikkelde oplossing is nu beschikbaar voor elke rijder die op zoek is naar perfectie. Gezichtsbescherming Vizieren op AGV-helmen zijn tot vier keer zo dik als een gemiddeld standaardvizier. Ze vormen een integraal onderdeel van het beschermingssysteem van de helm, geen zwak punt maar een schild tegen impact. Daarom zijn ze niet alleen uiterst solide, maar ook voorzien van kleine, stevige mechanismen en een centraal bevestigingssysteem met veiligheidssluiting om te voorkomen dat het vizier loskomt na een valpartij. Het is dezelfde technologie die wordt gebruikt in de MotoGP™. Veiligheid in vorm In meer dan 70 jaar ervaring op de hoogste niveaus van de wereldcompetitie hebben we gezien welk verschil een helm kan maken die aerodynamisch en stabiel is, zelfs bij hoge snelheden, waardoor de vermoeidheid van de nek wordt geminimaliseerd. Daarom waren wij de eersten die gevormde helmen ontwierpen met aerodynamische aanhangsels om door de lucht te snijden. Deze prestatie-upgrade doet niets af aan de veiligheid. De spoilers van AGV zijn ontworpen om bij een botsing op een gecontroleerde manier los te komen of te breken. Hierdoor kan een bolvorm worden behouden wanneer en waar nodig, waardoor de energie die door botsingen wordt gegenereerd wordt beperkt. Ultravision - Perifeer zicht Onbelemmerd zicht maakt volledige controle mogelijk. AGV haalt de oogkleppen van helmen af. De kleinere viziermechanismen en de vorm van de helmschaal maken een einde aan een beperking die de meeste helmen op de markt gemeen hebben. De helmconstructie van AGV laat een perifeer zicht toe tot 190°. Door deze geweldige prestatie zie je eerder en beter wat er aan de randen van je gezichtsveld gebeurt: obstakels, bochten, voertuigen, de concurrentie. Controle betekent veiligheid en vertrouwen. Verticaal zicht Professionele rijders weten als geen ander dat, wanneer je ingestopt bent, je ogen naar boven gericht moeten zijn om te zien wat er om je heen gebeurt. In die positie vormt de bovenrand van de helm een beperking van het gezichtsveld, vaak een zeer gevaarlijke. Velen gebruiken handgemaakte oplossingen om de helm te verhogen, zodat veiligheid op de tweede plaats komt. AGV-helmen zijn ontworpen om een groter verticaal gezichtsveld te garanderen dan een gemiddelde helm, geoptimaliseerd volgens de rijpositie die bij het type helm hoort, of het nu gaat om race-, sport- of toerhelmen. Dit besluit verhoogt de prestaties en de controle, om veilig voorbij de obstakels te kijken. Zichtkwaliteit Visors zijn gebogen glazen, die vervormingen kunnen veroorzaken die leiden tot mentale vermoeidheid op het niveau van de hersenen en de prestaties in gevaar brengen, net als een slechte bril. AGV helmvizieren zijn in Optische Klasse 1, de hoogst mogelijke. Dit garandeert dat reflectie en vervorming worden geëlimineerd, voor een betere visuele kwaliteit. Het gebruik van een Optische Klasse 1 vizier betekent dat uw hersenen nauwkeurige visuele informatie ontvangen. Helderheid en diepte van het zicht betekenen concentratie, precisie en snelle reacties. Veiligheid zit ook in het oog van de toeschouwer. Antifog prestaties AGV vizieren zijn uitgerust met Max Vision Pinlock® 120*. Dit is de nieuwste evolutie in Pinlock® antifog technologie, de meest effectieve van allemaal. Max Vision heeft geen negatieve invloed op de optische kwaliteit van AGV’s brede vizieren, zodat een maximaal zicht in alle omstandigheden gegarandeerd is. Er is totale controle over de weg, altijd. Het vizier als schild De nieuwste generatie helmvizieren van AGV is ontworpen met een metalen centraal bevestigingsmechanisme. Met technologie ontwikkeld om MotoGP™ rijders te beschermen, vergrendelt het bij een val, waardoor het vizier aan de helm vastzit en het risico van openen geminimaliseerd wordt. Het vizier biedt bescherming als een schild. Aerodynamische stabiliteit De wind bepaalt de vorm. De wigvormige kin is ontworpen om weerstand te verminderen en door de lucht te snijden. De aerodynamische aanhangsels stabiliseren de helm bij hoge snelheden en verplaatsen de turbulentie naar buiten. Of het nu gaat om touring, sport of racen, elke AGV helm is ontworpen in een windtunnel, voor stabiliteit en zodat rijders vol vertrouwen kunnen zijn in al hun meest extreme rijomstandigheden. Dynamisch gewicht Het bestuderen van verschillende vormen in een windtunnel maakt het mogelijk om het gewicht van een helm te verminderen op basis van de snelheid waarmee hij zich door een vloeistof als lucht beweegt. Z-lift – de neiging om omhoog of omlaag te duwen in beweging – kan worden gebruikt om een helm’s statische gewicht te compenseren zodat hij letterlijk zweeft. Naast hun extreem lage gewicht maken AGV-helmen gebruik van dit principe om de vermoeidheid van de nek tijdens het rijden te verminderen. De K6 is bijvoorbeeld al lichter bij 90 km/u. Bij 160 km/u is de Pista GP RR gewichtloos. Ventilatie Heruitvinden van ventilatie leek een onmogelijke taak. We hebben het gedaan door rekening te houden met de snelheid van de lucht die door de helm stroomt, niet alleen met de hoeveelheid. De voorste luchtopening – een onderscheidend kenmerk van AGV-helmen – benut het punt van de helm waar de impact van de luchtstroom het grootst is om een hoge inlaatdruk te genereren. De luchtkanalen van de AGV racehelmen, zoals op de Pista GP RR, vergroten het luchtinlaatvolume in het onderste deel van de helm, waardoor het comfort en de ventilatie zelfs in extreme omstandigheden worden verbeterd. Venturi-effect Het Venturi-effect levert een grote bijdrage aan de ventilatie. AGV helmen zijn ontworpen om lage druk te genereren in het achterste afzuiggedeelte, waardoor een vortex effect ontstaat dat de snelheid van de overgang van binnen naar buiten de helm exponentieel verhoogt, waardoor de warmteoverdracht verbetert. Superieur comfort AGV interieurs zijn gemaakt van extreem hoogwaardige materialen, ontwikkeld voor de soepelste en meest comfortabele helm pasvorm mogelijk. Alle AGV helmen zijn ontworpen om zweet en vocht extreem snel te absorberen, voor maximaal comfort en concentratie op de weg. De lederen of stoffen buitenprofielen zijn waterafstotend, zodat de binnenvoering zelfs bij extreem zware regenval niet nat wordt. Customization is een kenmerk dat een obsessie voor details nog verder doorvoert. Het gepatenteerde AGV omkeerbare kroonkussen maakt het mogelijk te kiezen voor een warme of een koelere stof, afhankelijk van het klimaat en de voorkeur van de rijder’s. 17 verschillende interne diktes voor het exclusieve 360° Adaptive Fit systeem op de Pista GP RR betekenen dat de rijder de binnenkant van de helm tot in het kleinste detail kan configureren in overeenstemming met zijn voorkeuren en rijstijl. Onderzoek naar materialen Het is niet genoeg om te kiezen voor verfijnde grondstoffen en geavanceerde componenten. Elk onderdeel, elk mechanisme en elk detail is ontworpen om zo effectief mogelijk te zijn in combinatie met de anderen en de allerbeste prestaties te leveren in alle omstandigheden. Zo maakt het gebruik van koolstofvezel in de schelpen en titanium in de dubbele D-sluitingen, beide licht en zeer resistent, het mogelijk om luchtroosters van een metaallegering te gebruiken. Die zijn zwaarder, maar absoluut steviger dan de klassieke plastic ventilatieopeningen. Of er is de optie van een geïntegreerd hydratatiesysteem, zoals dat in de MotoGP wordt gebruikt. Dit betekent dat de helmen altijd de allerlaagste gewichten hebben in hun categorieën. Dit is de echte essentie van Agv. Dit is de authentieke perfectie van obsessie. Noot Let op, zolang er niets anders in de artikelomschrijving staat: Alle helmen worden standaard alleen met de ECE certificering geleverd, ook als deze anders wordt weergegeven. Alle helmen met een vizier worden standaard met een helder vizier geleverd, ook als dat anders wordt weergegeven.