AGV Pista GP RR Catalunya 2008, integraalhelm, Wit/Zwart/Neon-Geel, M
AGV Pista GP RR Catalunya 2008, integraalhelm, Wit/Zwart/Neon-Geel, M

AGV Pista GP RR Catalunya 2008, integraalhelm, Wit/Zwart/Neon-Geel, M

1324,66
Laagste prijs inclusief verzending
Motoin.de
Shopscore(696)
1324,66
1815,-
€9,90Onbekend
Snelste levering
Tradeinn.com
Shopscore(0)
1428,99
1815,-
€3,991-3 dagen

Specificaties

EAN8051019829733
MerkAGV
MaatM

Beschrijving

Buitenste schil 100% koolstofvezel 4 schaalmaten EPS met 5 dichtheden in 4 maten Shell en EPS structuur om rotatieversnelling te minimaliseren (Fim gehomologeerd) Collarbeenbeschermingsprofiel Ventilatie 5 ventilatieopeningen vooraan 2 ventilatieopeningen achter Metalen ventilatieopeningen en luchtuitlaten Aerodynamica Verwisselbare PRO-spoiler Maximale compatibiliteit met het racepak Binnenkant Wangkussentjes: Shalimar stof voor een zachte en stabiele pasvorm, zelfs op hoge snelheid Binnenvoering: elastisch en ademend microfiber Nekbescherming: ademend materiaal met elastische en waterdichte inzetstukken 2Dry: onmiddellijke zweetabsorptie Microsense: eersteklas huidcomfort 360° adaptieve pasvorm Driedelig adaptief hoofdkussen Naadloos op gevoelige plaatsen Gebogen nekbeschermingsprofiel Hekkussen veiligheidssysteem Alle onderdelen zijn gemakkelijk te verwijderen en te wassen Afneembare neusbescherming Afneembare windbescherming Vizier 190° horizontaal gezichtsveld 85° verticaal gezichtsveld 5 mm dikte Optiek klasse 1 100% Max Vision Pinlock 120 lens inbegrepen Krasbestendig Metalen viziermechanisme Gepatenteerd Extra Snel Los Systeem Gepatenteerd viziervergrendelingssysteem Micro Openingssysteem Vastzetsysteem Titanium dubbele D Inbegrepen accessoires Aanpassingsset binnenste gedeelte: bovenste hoofdkussen, nekkussen, wangkussentjes Hydratiesysteem Visor Iridium paars Tear-Off Kit Ventilatiehoezen Oordopjes Veiligheid is niet genoeg Elke AGV helm moet uitblinken in bescherming, prestaties en comfort. Naast regelgeving en wat er verwacht wordt, is aandacht voor elk detail een obsessie, een die de betekenis van perfectie steeds verder oprekt. Dat is hoe Extreme Safety is ontstaan. Dit exclusieve AGV-ontwerpprotocol zorgt voor de ultieme balans van alle componenten door middel van de fabricageprocessen, de materiaalkeuze en het functionele ontwerp. Het eindproduct overtreft de certificeringseisen, omdat elke helm tests moet doorstaan die nog veeleisender zijn. Nieuwe veiligheidsnormen bepalen, niet alleen maar volgen: zo worden legendes gemaakt. Schokabsorptie Stootbescherming is een van de strengste beoordelingscriteria voor Extreme Safety. AGV helmen zijn ontworpen om de homologatie-eisen te overtreffen en een hoger veiligheidsniveau te bieden. AGV garandeert dit door tests uit te voeren die de helmen aan veel zwaardere belastingen blootstellen dan de certificeringsinstanties. De strengste wetgeving vereist een botsproef op 6 verschillende punten met een snelheid van 7,5 m/s. De helmen van AGV worden op wel 15 verschillende punten getest, inclusief het vizier, met een snelheid van 8,5 m/s. Het eindresultaat zijn G*- en HIC*-waardemetingen die tot 50% hogere bescherming bieden dan de drempelwaarden die vereist zijn voor ECE-homologatie. *G - Dit is de meting van de kracht die bij een botsing op het hoofd wordt overgebracht. Het geeft de schokabsorptiecapaciteit van een helm aan: Hoe lager de waarde, hoe groter de absorptiecapaciteit van de helm, waardoor er minder kracht op het hoofd van de berijder wordt overgebracht. *Hic - Dit is de waarde van de kracht die bij een botsing op het hoofd wordt overgebracht, gemeten over een tijdsduur die een echte val simuleert. Deze test wordt gebruikt om de waarschijnlijkheid van mogelijk hersenletsel na een botsing te beoordelen. Hoe lager de HIC-waarde, hoe hoger de beschermende capaciteit van de helm s, wat resulteert in een verhoogde veiligheid voor het hoofd van de rijder. Botsingsgebieden Om de schokabsorptiecapaciteit te meten, vereist de strengste wetgeving ter wereld een botsproef op 6 gedefinieerde punten op een helm, exclusief het vizier, met een snelheid van 7,5 m/s. Het AGV Extreme Safety protocol vereist testen tot 15 punten met een snelheid van 8,5 m/s. Dit zorgt ervoor dat superieure bescherming overal wordt gegarandeerd, niet alleen op specifieke punten, waaronder het vizier. Zijbescherming Wij zijn geobsedeerd door het ontwerpen van het kleinst mogelijke viziermechanisme. Het gaat niet om esthetiek. Het viziermechanisme kan niet worden afgedekt door de schaal of EPS-voering, waardoor het een zwak punt wordt bij een impact. Tegelijkertijd maakt een zeer klein mechanisme het mogelijk om een vizier te monteren dat breder is aan de zijkanten, waardoor het perifere zicht wordt verbeterd en je obstakels en mogelijke gevaren die de motorfiets kunnen raken beter kunt zien. AGV helmen hebben viziermechanismen die tot 70% kleiner zijn dan het marktgemiddelde. Veiligheid is geen detail. Elk detail maakt het verschil. Collarbeen veilig profiel AGV is geboren uit de racewereld, waar snelheid en extreme omstandigheden veiligheid nog belangrijker maken, zodat kampioenen zowel elkaar als hun eigen grenzen kunnen passeren. AGV heeft een speciaal sleutelbeen veilig profiel uitgevonden dat nu door velen in de racerij wordt gekopieerd. Hiermee kan het risico dat de helm bij een botsing het sleutelbeen beschadigt aanzienlijk worden verminderd. Deze oplossing, gecreëerd voor het circuit, is nu beschikbaar voor elke rijder die op zoek is naar perfectie. Gezichtsbescherming Vizieren op AGV-helmen zijn tot vier keer zo dik als een gemiddeld standaard vizier. Ze zijn een integraal onderdeel van het beschermingssysteem van de helm, geen zwak punt maar een schild tegen impact. Daarom zijn ze niet alleen extreem stevig, maar hebben ze ook kleine, stevige mechanismen en een centraal sluitsysteem met veiligheidsslot om te voorkomen dat het vizier losschiet na een valpartij. Het is dezelfde technologie die wordt gebruikt in de MotoGP™. Veiligheid in vorm In meer dan 70 jaar ervaring op de hoogste niveaus van de wereldcompetitie hebben we het verschil gezien dat kan worden gemaakt door een helm die aerodynamisch en stabiel is, zelfs bij hoge snelheden, waardoor vermoeidheid van de nek wordt geminimaliseerd. Daarom waren wij de eersten die gevormde helmen ontwierpen met aerodynamische uitsteeksels om door de lucht te snijden. Deze prestatie-upgrade doet absoluut niets af aan de veiligheid. De spoilers van AGV zijn ontworpen om bij een botsing op een gecontroleerde manier los te komen of te breken. Dit zorgt ervoor dat de bolvorm behouden blijft waar en wanneer dat nodig is, waardoor de energie die wordt gegenereerd door botsingen wordt beperkt. Ultravision - Perifeer zicht Het ongehinderde zicht zorgt voor volledige controle. AGV haalt de oogkleppen van helmen af. De kleinere viziermechanismen en de vorm van de helmschaal maken een einde aan een beperking die de meeste helmen op de markt gemeen hebben. De helmconstructie van AGV biedt perifeer zicht tot 190°. Dankzij deze verbazingwekkende prestatie zie je eerder en beter wat er aan de randen van je gezichtsveld gebeurt: obstakels, bochten, voertuigen, de concurrentie. Controle betekent veiligheid en vertrouwen. Verticaal zicht Professionele rijders weten als geen ander dat je ogen naar boven gericht moeten zijn om te zien wat er om je heen gebeurt als je ingespannen zit. In die positie vormt de bovenrand van de helm een beperking van het gezichtsveld, vaak een zeer gevaarlijke beperking. Velen gebruiken handgemaakte oplossingen om de helm te verhogen, zodat veiligheid op de tweede plaats komt. AGV helmen zijn ontworpen om een groter verticaal gezichtsveld te garanderen dan een gemiddelde helm, geoptimaliseerd op basis van de rijpositie die bij het type helm hoort, of het nu gaat om race-, sport- of toerhelmen. Dit besluit verhoogt de prestaties en de controle, zodat je veilig over obstakels heen kunt kijken. Zichtkwaliteit Visors zijn gebogen lenzen, die vervormingen kunnen veroorzaken die leiden tot mentale vermoeidheid op het niveau van de hersenen en de prestaties in gevaar brengen, net als een slechte bril. AGV helmvizieren zijn in Optische Klasse 1, de hoogst mogelijke. Dit garandeert dat reflectie en vervorming worden geëlimineerd, voor een betere visuele kwaliteit. Het gebruik van een Optische Klasse 1 vizier betekent dat je hersenen accurate visuele informatie ontvangen. Helderheid en diepte van het zicht betekenen concentratie, precisie en snelle reacties. Veiligheid zit ook in het oog van de toeschouwer. Antifog prestaties AGV vizieren zijn uitgerust met Max Vision Pinlock® 120*. Dit is de nieuwste evolutie in Pinlock® antifog technologie, de meest effectieve van allemaal. Max Vision heeft geen negatieve invloed op de optische kwaliteit van AGV’s brede vizieren, zodat maximaal zicht onder alle omstandigheden gegarandeerd is. Er is totale controle over de weg, altijd. Het vizier als schild De nieuwste generatie helmvizieren van AGV is ontworpen met een centraal bevestigingsmechanisme van metaal. Met technologie die is ontwikkeld om MotoGP™ rijders te beschermen, wordt het vergrendeld bij een val, waardoor het vizier aan de helm blijft vastzitten en het risico op opengaan wordt geminimaliseerd. Het vizier biedt bescherming als een schild. Aerodynamische stabiliteit De wind bepaalt de vorm. De wigvormige kin is ontworpen om luchtweerstand te verminderen en door de lucht te snijden. De aerodynamische aanhangsels stabiliseren de helm bij hoge snelheden en verplaatsen de turbulentie naar buiten. Of het nu gaat om toeren, sport of racen, elke helm van AGV is ontworpen in een windtunnel, voor stabiliteit en zodat rijders vertrouwen kunnen hebben in alle meest extreme rijomstandigheden. Dynamisch gewicht Het bestuderen van verschillende vormen in een windtunnel maakt het mogelijk om het gewicht van een helm te verminderen op basis van de snelheid waarmee de helm door een vloeistof zoals lucht beweegt. Z-lift – de neiging om omhoog of omlaag te duwen in beweging – kan worden gebruikt om het statische gewicht van een helm te compenseren zodat hij letterlijk zweeft. Naast hun extreem lage gewicht maken de helmen van AGV gebruik van dit principe om vermoeidheid van de nek tijdens het rijden te verminderen. De K6 is bijvoorbeeld al lichter bij 90 km/u. Bij 160 km/u is de Pista GP RR gewichtloos. Ventilatie Heruitvinden van ventilatie leek een onmogelijke taak. We hebben het gedaan door rekening te houden met de snelheid van de lucht die door de helm stroomt, niet alleen met de hoeveelheid. De voorste luchtopening – een onderscheidend kenmerk van AGV helmen – benut het punt van de helm waar de impact van de luchtstroom het grootst is om een hoge inlaatdruk te genereren. De kanalen op de kinbeschermers van de AGV racehelmen, zoals op de Pista GP RR, vergroten het inlaatluchtvolume in het onderste deel van de helm, waardoor het comfort en de ventilatie zelfs onder extreme omstandigheden worden verbeterd. Venturi-effect Het Venturi-effect levert een grote bijdrage aan de ventilatie. AGV helmen zijn ontworpen om lage druk te genereren in het achterste afzuiggedeelte, waardoor een wervelingseffect ontstaat dat de snelheid van de overgang van binnen naar buiten de helm exponentieel verhoogt, waardoor de warmteoverdracht verbetert. Superieur comfort AGV interieurs zijn gemaakt van extreem hoogwaardige materialen, ontwikkeld voor de soepelste en meest comfortabele helm pasvorm mogelijk. Alle AGV helmen zijn ontworpen om zweet en vocht extreem snel te absorberen, voor maximaal comfort en concentratie op de weg. De lederen of stoffen buitenprofielen zijn waterafstotend, zodat de binnenvoering zelfs bij extreem zware regenval niet nat wordt. Aanpassing is een kenmerk dat een obsessie voor details nog verder doorvoert. Het gepatenteerde AGV omkeerbare kroonkussen maakt het mogelijk om te kiezen voor een warme of een koelere stof, afhankelijk van het klimaat en de voorkeuren van de rijder. 17 verschillende interne diktes voor het exclusieve 360° Adaptive Fit systeem op de Pista GP RR betekenen dat de rijder de binnenkant van de helm tot in het kleinste detail kan configureren, in overeenstemming met zijn voorkeuren en rijstijl. Onderzoek naar materialen Het is niet genoeg om te kiezen voor verfijnde grondstoffen en geavanceerde componenten. Elk onderdeel, elk mechanisme en elk detail is ontworpen om zo effectief mogelijk te zijn in combinatie met de anderen en de allerbeste prestaties te leveren onder alle omstandigheden. Het gebruik van koolstofvezel in de kuipen en titanium in de dubbele D-sluitingen, beide licht en zeer resistent, maakt het mogelijk om luchtroosters van een metaallegering te gebruiken. Deze zijn zwaarder maar absoluut steviger dan de klassieke kunststof ventilatieopeningen. Of er is de optie van een geïntegreerd drinksysteem, zoals dat in de MotoGP wordt gebruikt. Dit betekent dat de helmen altijd de allerlaagste gewichten in hun categorieën hebben. Dit is de echte essentie van Agv. Dit is de authentieke perfectie van obsessie. Noot Let op, zolang er niets anders wordt geschreven in de artikelbeschrijving: Alle helmen worden standaard alleen geleverd met de ECE-certificering, ook als deze anders wordt weergegeven. Alle helmen met een vizier worden standaard geleverd met een helder vizier, ook als dit anders wordt weergegeven.