Het doel van de Alpinestars Supertech-helmfamilie was om de meest geavanceerde, beschermende en prestatieverhogende helmen mogelijk te maken voor rijders over de hele wereld.Met de S-M10 heeft het Alpinestars Helmet Development-team de helm ontworpen om de perfecte mix van uitstekende ventilatie en onovertroffen comfort te bieden, om een helm te creëren met het lichtste gewicht mogelijk, allemaal zonder concessies te doen op andere fronten.Het ontwerp van de S-M10 biedt een glad, aantrekkelijk, aerodynamisch profiel dat gestroomlijnd is en vrij is van externe kanalen en functies die kunnen fungeren als een belastingpunt bij een impact of de algehele integriteit van de constructie van de helm in gevaar kunnen brengen.De oppervlaktekromming bevordert een verminderde wrijving bij impact, waardoor afbuiging en de meest efficiënte energieoverdracht mogelijk zijn om het hoofd van de rijder te beschermen tegen directe kracht op de schedel en verwezen naar de nek en wervelkolom.Kenmerken:De S-M10-schaalmaatoplossing zorgt ervoor dat elke helmmaat zijn eigen geschikte schaalmaat heeft om de meest anatomische oplossing te bieden voor de grote verscheidenheid aan pasvormbehoeften over de hele wereld, met 4 verschillende helmschaalmaten S, M, L en XL en 6 consumentenmaten van XS tot XXL om ervoor te zorgen dat rijders de juiste pasvorm hebben, wat niet alleen het comfort verbetert en het totale gewicht verlaagt, maar vooral de effectiviteit van de helm bij een impact verbetert.Het gepatenteerde A-Head Fitment System maakt eenvoudige aanpassing van de hoek en hoogte mogelijk waarop de helm op het hoofd zit.Ultra-geventileerde helm met 28 afzonderlijke inlaat- en uitlaatopeningen, exclusief de oogopening, met 18 inlaten en 10 uitlaten, voor optimale ventilatie.Constructie:De schaalconstructie van de helm maakt gebruik van een zeer geavanceerde vormgevingstechnologie met een multi-composietcombinatie:- 3K Carbon, hoogwaardige koolstof buitenlaag die de sterkte en efficiëntie van de energiedissipatie over de schaal verbetert.- Unidirectionele koolstofcomposietlaag die aanzienlijk meer radiale sterkte rond de schaal geeft, compressie voorkomt maar gecontroleerde afbuiging mogelijk maakt voor het verminderen van de overgedragen impactenergie, en.- Aramidvezellaag die kritieke penetratiebescherming biedt.Deze combinatie van lagen wordt nog beter met een epoxyharslijm die de beste mogelijke sterkte en energiebeheer biedt, beperkte vervorming van de buitenschaal betekent dat de energie zich breder verspreidt en beter wordt geabsorbeerd door de 4-densiteit EPS-voering.Het opnieuw ontworpen kinstuk heeft een nieuw profiel, waarbij het basisgebied specifiek is gevormd om een reliëfgedeelte te geven, verhoogd om de sleutelbeenderen vrij te maken, met een nieuwe zachtere EPS-voering die verder reikt dan de helmschaal zelf en is bedekt met een flexibelere rubbersamenstelling die is ontworpen om de kans op elk soort sleutelbeenletsel te verminderen.Lichtgewicht ECE 1260g en DOT 1360g voor een maat medium, 1310g met zijkussens en 1370g met vizierverlenging.Bescherming:Het resultaat van het unieke lay-upproces van de schaal dat wordt gebruikt in de S-M10-constructie resulteert in uiterst effectieve impactbescherming.De S-M10 levert lineaire en schuine impactprestaties die de huidige normen voor helmregulering overschrijden.Voor directe lineaire impacten, wat een impact is onder een hoek van 90 graden tussen de helm en een object, overtreft de SM10 de nieuwe ECE 22.06-norm voor 2024 met een gemiddelde grootte van 46% voor impacten met normale snelheid.Nieuw voor de ECE 22.06-norm, nieuwe vereisten omvatten nu lage- en hogesnelheidslineaire impacten waarbij de SM10 de nieuwe ECE 22.06 Peak Linear Acceleration-normen met respectievelijk 23% en 28% overtreft.En voor rotatieversnelling en schuine impactprestaties, waarbij de impactenergie afkomstig is van een hoek die niet gelijk is aan een lineaire hoek van 90 graden of een rechte impact in een rechte hoek, overtreft de S-M10 de nieuwe ECE 22.06 Peak Rotational Acceleration-norm met 76%.MIPS Multi-directional Impact Protection System.Verwijderbare zijkussens gemaakt van een semi-zacht polymeer voor extra bescherming bieden een groter contactoppervlak om de impactenergie te helpen verspreiden.ERS Emergency Visor Release en een nieuwe Visor Extension om bescherming te bieden tegen roost en de zon.Nieuwe eject-technologie omvat het eject-helmverwijderingssysteem.De S-M10 is verkrijgbaar in 2 versies ECE R 22.06 en ECE R 22.06/DOT.