In de grimmige duisternis van de verre toekomst is er alleen oorlog.
De melkweg kronkelt in de gemaliede vuist van een allesverslindende oorlog. Het Imperium wankelt op de rand van vernietiging, aan alle kanten belaagd door ketterse krijgsheren, daemon-oproepende heksen en roofzuchtige buitenaardse rijken. The Great Rift doorbreekt de leegte, een rafelige wond die door het hart van het rijk van de keizer wordt gescheurd en bloedende waanzin en mutatie over alles heen.
In elk sterrenstelsel en op elke planeet woedt de strijd heviger dan ooit tevoren terwijl loyalisten, ketters en buitenaardse wezens de werkelijkheid zelf verscheuren in hun oorlogsdominantie. Elke dag stijgen de vlammen hoger - dit is een verschrikkelijker tijdperk dan ooit tevoren, want er is geen vrede tussen de sterren...
Het Boek
Dit gebonden boek van 280 pagina's is een essentiële gids voor Warhammer 40.000 en bevat alles wat je moet weten om Citadel-miniaturen te verzamelen, bouwen, schilderen en spelen in de grimmige duisternis van het 41e millennium.
Je vindt een overzicht van de Warhammer 40.000-hobby in al zijn aspecten, kernregels voor het spelen van veldslagen die variëren van kleine schermutselingen tot massale Onslaught-games, en een diepgaande inleiding tot deze rijke en ruïneuze omgeving door middel van meeslepende kennis, verbluffende illustraties en fotografie, en een suggestieve blik op elk van de facties die in de verre toekomst oorlog voeren.
DE WARHAMMER 40.000 HOBBY
Het boek begint met een inleiding tot deze geweldige hobby aan de hand van de vier sleutels: verzamelen, bouwen, schilderen en spelen. U leert hoe u uw verzameling Citadel-miniaturen kunt starten, leert hoe mensen hun modellen bouwen en schilderen en krijgt suggesties voor hulpmiddelen en handleidingen die u verder kunnen helpen. Je begint je reis als commandant ook met een blik op hoe, waar en waarom spelers deelnemen aan dynamische tafelgevechten van Warhammer 40.000, een voorbeeld van een gevechtsrapport tussen twee legers en een uitleg van verschillende speelstijlen - op zichzelf staand Gevechtspatrouilles, competitieve Chapter Approved-games en verhalende kruistochtcampagnes.
DONKER IMPERIUM
Dit uitgebreide kennisgedeelte biedt een doorgang naar de grimmige duisternis van het 41e millennium. Het is een verre toekomst die wordt gedomineerd door een onderdrukkend en corrupt menselijk rijk, zijn afbrokkelende grenzen verdedigd door ten dode opgeschreven helden en in gevaar gebracht door bedreigingen van zowel buiten als binnen, zijn geschiedenis gekenmerkt door onwetendheid en bloedbad en het gelach van dorstige goden.
Het eerste deel van deze gids onderzoekt het in verval rakende Imperium en de melkweg waarin het zich bevindt – de lang geleden overleden God-Keizer die eeuwig op zijn Gouden Troon zit, de High Lords en Adeptus-bureaucratieën die in zijn naam regeren, de fanatieke Kerk die predikt het imperiale geloof, de geheimzinnige Ordos van de alziende inquisitie en de post-menselijke Space Marines die veldslagen voeren die niemand anders zou kunnen doorstaan. Je zult ook de helse dimensie ontdekken die bekend staat als de warp, die paranormale mutatie en interstellaire reizen voedt, de waanzinnige Goden van Chaos die over de oneindige diepten heersen, de godslasterlijke sektes die hen dienen, en de Grote Rift die de echte ruimte zelf in tweeën splitst.
Er is ook een galactische kaart van twee pagina's, met aandacht voor vitale planeten, systemen, oorlogsgebieden en warpstormen.
De tweede helft duikt in de geschiedenis van de setting, van het in mythen gehulde verleden tot de apocalyptische botsingen van het heden. Je vindt een tijdlijn van de ontwikkeling van de mensheid door de tijdperken van Terra en technologie, de tijdperken van strijd en duisternis, helemaal tot aan het tijdperk van het imperium. Je onderzoekt het bijgeloof dat de aanbidding van verloren technologie door het Imperium en zijn angstaanjagende haat tegen buitenaardse wezens en mutanten aanwakkerde, de Grote Kruistocht waarmee de keizer de mensheid probeerde te verenigen, de Horus-ketterij die de melkweg in vuur en vlam zette, en de millennia van oorlog en verlies dat het Imperium vormde.
Eindelijk betreed je het tijdperk Indomitus - gemarkeerd door de opening van de Grote Rift, de geboorte van een nieuwe God van de Dood en de heropleving van de Primarch Roboute Guilliman. Zelfs terwijl de Indomitus Crusade van de nieuwe Lord Regent ernaar streeft het stervende Imperium te herenigen, kondigt een paranormaal ontwaken een angstaanjagende Age of Witches aan, en plaagt Abaddon the Despoiler de melkweg met hulp van de demonische halfgod Vashtorr en hun Arks of Omen. De terugkeer van Lion El'Jonson, de eerste primarch van de keizer, voorkomt alleen maar een totale ramp - en met de heropleving van Hive Fleet Leviathan kan de melkweg worden gereduceerd tot niets anders dan voedsel voor een buitenaardse zwerm.
FACTIES
Verken elk van de facties die oorlog voeren in Warhammer 40.000, met gedetailleerde achtergrondinformatie plus tactische beschrijvingen en een miniatuurshowcase van hun Combat Patrols. De verzamelde Legers van het Imperium omvatten machtige Space Marine Chapters, de gelederen van de Astra Militarum, de fanatieke sektes van de Adeptus Mechanicus en Adepta Sororitas, en de gouden bewakers die bekend staan als de Adeptus Custodes. De godslasterlijke Forces of Chaos bevatten oude Traitor Legions en recentere Heretic Astartes, evenals de buitenaardse Chaos Daemons. Ten slotte varieert de verraderlijke Xenos-dreiging van de brutale Orks, huursoldaten van Votann en het expansionistische T'au-rijk tot de oude takken van Aeldari en Drukhari, de onsterfelijke Necrons en de vraatzuchtige Tyranids en hun Genestealer Cults.
KERNREGELS
De Warhammer 40.000 Core Rules bevatten alles wat je moet weten om een glorieuze strijd te voeren in het door oorlog verscheurde sterrenstelsel van het 41e millennium. Deze basisregels worden gebruikt voor spellen van alle groottes en stijlen, en bieden een basis voor gebruik met andere supplementen.
Je leert de algemene principes en kernconcepten van Warhammer 40.000, de datasheets en kenmerken die door je modellen worden gebruikt, en de regels die van toepassing zijn op de vijf fasen van het spel: de commandofase, de verplaatsingsfase, de schietfase, de aanvalsfase. fase en de gevechtsfase. Je vindt er ook Stratagems en vaardigheden die door alle legers worden gebruikt, evenals aanvullende regels voor elementen zoals Strategische Reserves, terreinkenmerken en vliegtuigen.
Ten slotte zijn er regels voor het verzamelen van een leger, het opzetten van je modellen voor een spel, het beheersen van doelen om de overwinning te claimen, en een missie – Only War – om je meteen aan het spelen te krijgen.
GEVECHTSPATROUILLE
Combat Patrol is het ideale startpunt voor het spelen van Warhammer 40.000. Het is snel en snel te leren en gebruikt de kernregels om tactische botsingen uit te spelen die tot een uur zouden kunnen duren, waarbij alleen de inhoud van Combat Patrol-dozen wordt gebruikt. Deze krachten hebben elk op maat gemaakte, op zichzelf staande regels die online en in andere publicaties worden gepresenteerd en bieden alles wat je nodig hebt om te beginnen met spelen. Dit gedeelte geeft een inleiding tot de Combat Patrol-spelmodus, een uitleg van de Battle Ready-standaard voor schilderen voor games en zes verschillende Combat Patrol-missies: Clash of Patrols, Archeotech Recovery, Forward Outpost, Scorched Earth, Sweeping Raid en Display of Might - elk met hun eigen doelstellingen, missieregels en implementatiekaarten voor een verscheidenheid aan game-ervaringen.
Het boek wordt afgesloten met een aparte index voor de kernregels, die fungeert als handig naslagwerk voor gebruik tijdens het spelen van games.