Een laars die de lat hoger legt. Gebruikt door professionele rijders in MX, Hard Enduro en Superenduro, biedt de Crossair de stabiliteit van een premium Sidi op slechts 1665 gram (maat 43). Zoveel lichter dan al het andere. Een intern met glasvezel versterkt esoskelet biedt uitgebreide ondersteuning en veiligheid terwijl het een ongelooflijk lichte constructie biedt. De zool is ontwikkeld in samenwerking met Vibram om een nieuw niveau van grip en flexibiliteit te bieden. Niets is te vergelijken met de rijervaring van de Crossair. Functies Technomicro microvezel constructie Leder en microvezel bovenwerk Vibram zool Memory Retention Strap Closure System. Riemen hoeven maar één keer te worden aangepast en blijven in die positie voor elk gebruik Bovenste sluitsysteem met zeer sterk klittenband voor een betere pasvorm in de kuitzone. Nieuw dubbel Flex Systeem dat het buigen van de schoen op twee verschillende plaatsen vergemakkelijkt Nieuw Hyper Extension System bij de enkel, achterkant en wreef om overextensie te voorkomen wanneer het been naar voren en naar achteren wordt gebogen Verbeterde aerodynamica Warmtebescherming aan de binnenkant van de laars De hiel is gemaakt in P.u., deze specifieke vorm is ontwikkeld en geëvalueerd om meer veiligheid te bieden aan de voet in geval van verdraaiing Middenvoetbescherming geïntegreerd in de laars, volledig uitneembaar en vervangbaar Micro-verstelbaar en vervangbaar gespsysteem De Sidi micrometrische gesp wordt gebruikt op motorcrosslaarzen, met ingewerkte geheugenregulerende riemen. De gesp, riem en bevestigingsclips zijn eenvoudig te vervangen. De gesp heeft slechts één bevestigingspunt (door middel van een schroef), waardoor ze gemakkelijk kunnen worden gesloten en de laars kan worden aangepast aan de positie van de rijder. Anti Hyperextensie Systeem De laars heeft drie anti-hyperextensiesystemen voor de voet, allemaal uitneembaar: het eerste bevindt zich op het eerste scharnier, het tweede op de achterkant van de laars (de schacht leunt op de enkel waardoor een extra achterwaartse buiging wordt vermeden), het derde is frontaal en bestaat uit een innovatief systeem dat, door middel van een schroef op een vervangbaar inzetstuk, een specifiek flexiebereik van de tibia toelaat en bevriest bij overmatige buiging. Een schacht in PU, verbonden met de enkelband via het tweede scharnier, beschermt de achterkant van de laars en bevindt zich tussen het bovendeel en de voering. Dual Flex System Sidi Dual Flex System, met twee scharnierende gewrichten. De eerste, onderste, op de enkel, verbetert de buiging van het been en zorgt voor een natuurlijkere en correctere positie op de voetsteunen. Alle boutonderdelen van de Crossfire 2 zijn vervangbaar. Het bovenste draaipunt, op de schacht, verbetert de flexibiliteit van de laars en de afstelling van de schacht zelf. Op deze manier kan de rijder de laarsband bij de kuit aanpassen aan zijn persoonlijke voorkeur en een verbeterde pasvorm bereiken.naar achteren. Deze technologie garandeert de veiligheid van de rijder.