De nieuwste evolutie van de top-of-the-line Dainese motorrenschoenen – dezelfde laarzen die op het circuit gedragen worden door MotoGP™ kampioenen. Ontworpen om rijders in staat te stellen hun volledige potentieel tot uiting te laten komen terwijl ze zich puur richten op prestaties, heeft dit schoeisel een constructie die lichtheid, rijcomfort en maximale rijgevoeligheid perfect combineert met behoud van de hoge beschermingsnormen die Dainese garandeert. Het iconische ontwerp combineert geavanceerde technologische oplossingen zoals het Axial Distortion Control System in Kevlar carbon, een IN-constructie met klittenband die de aansluiting op Dainese racepakken vergemakkelijkt, vervangbare magnesium sliders en een Groundtrax® racezool met een focus op grip en hittebestendigheid. Axial 2 Boots zijn de ultieme uitdrukking van Dainese s drang naar constante innovatie, want hun beschermende, lichtgewicht en duurzame constructie onderscheidt ze als de meest geavanceerde bescherming op de markt. Eigenschappen zoals de manchet van stretchstof die geschikt is voor verschillende lichaamsvormen, de nog praktischere en stevigere ritssluiting aan de achterkant en het interne vetersysteem maken de Axial 2 Boots compleet, waardoor ze effectief, praktisch en functioneel zijn. Functies Groundtrax buitenzool voor extreem racen Setschroefsleutel meegeleverd TPU schakelbeschermer Ergonomie Sluiting met rits aan de achterkant Soepele gewrichten voor extra comfort Snelvetersysteem Sluiting van pak op laars Materiaal D-Stone™ stof Split rundleder inzetstukken voor slijtage weerstand en grip Bovenkant in microvezel Bescherming D-Axiaal systeem in koolstof- en aramidevezel Heel magnesium cover, verwijderbaar en vervangbaar Malleolus magnesium cover, verwijderbaar en vervangbaar Nylon hiel Verstevigde nylon teen Vervangbare magnesium slider Temperatuur Dubbele jersey luchtdichte voering 3D Steen De innovatieve high-tech stof Dainese 3D Stone is gemaakt van 100% hoogwaardig nylon in een speciale, grove, driedimensionale weving die micro-luchtzakken creëert. Deze zorgen voor een uitstekende mechanische sterkte en vertragen slijtage. Dit effect wordt nog versterkt door de polyurethaanharscoating, die een slijtvastheid tot 8 seconden bereikt in EN 13595-2 tests. Axiaal vervormingscontrolesysteem Het Axial Distortion Control System voor de voet werkt via een scharnierende structuur die in de laars is geïntegreerd en een drievoudig doel dient: het beschermt tegen verstuikingen, het vermindert de intensiteit van de impact door deze over het hele oppervlak van de structuur te verdelen en het voorkomt dat voorwerpen de laars binnendringen. Groundtrax® buitenzolen Groundtrax® buitenzolen zijn ontworpen voor stabiliteit, grip en tractie, zowel op de voetsteunen als te voet op de weg. Dankzij het ontwerp van de lamellen en groeven en de keuze van de rubbersamenstelling zijn de slijtvastheid en zelfreiniging van het loopvlak gemaximaliseerd. De zolen hebben een asymmetrisch ontwerp, vooral op het gebied van schakelen en remmen, voor meer precisie tijdens het rijden. Metalen inzetstukken Het gebruik van metalen inzetstukken van titanium, staal, aluminium of speciale legeringen zorgt voor een grotere slijtvastheid van de gewrichtszones van het lichaam, vermindert het risico op gevaarlijke verdraaiing en/of kanteling tijdens een val en verdeelt de stootkracht over een groter gebied. Microvezel Microvezel is een niet-geweven stof gemaakt van polyurethaan en polyamide, die wordt gekenmerkt door zijn uitzonderlijke weerstand tegen slijtage, scheuren en afschuiving. Andere positieve eigenschappen van dit specifieke product zijn de zachtheid, flexibiliteit, het lichte gewicht en de waterafstotendheid. Sluitingssysteem van pak tot laars Het Suit To Boot Fastening System is een exclusief patent van Dainese. Dankzij deze technologie kunnen laarzen gedragen worden onder de pakken die ervoor ontworpen zijn. Het is ontwikkeld om de hoogste mate van veiligheid te bieden: Met de hulp van dit systeem is het mogelijk om de hoeveelheid kleding te verminderen die tijdens een val tussen de motorfiets verstrikt kan raken. Het vermindert ook het volume van de laarzen en plaatst de benen van de rijder dichter bij het voertuig, wat de aerodynamica en het comfort verbetert.