De Bf109 is een van de beroemdste jachtvliegtuigen van de Luftwaffe uit de Tweede Wereldoorlog. Er zijn meer dan 33.000 Bf109's gebouwd in veel verschillende uitvoeringen.
Zowel het klimvermogen als de acceleratie tijdens de duik waren twee van de sterke punten van de Bf109. De Bf109G-serie, die sinds de zomer van 1942 in productie is, vertoonde enkele opvallende veranderingen ten opzichte van de vorige Bf109F-versie. De G-5 / G-6 had een MK 151/20 mm kanon dat door de motor schoot. Twee MG 131 machinegeweren werden boven de motor geïnstalleerd. De riemtoevoer naar de opgewaardeerde bewapening maakte aerodynamische aanpassingen aan de motorkap noodzakelijk, waardoor het vliegtuig zijn karakteristieke hobbels kreeg.
De G-6 werd van maart 1943 tot het einde van de oorlog op alle fronten op grote schaal gebruikt. Latere productielots van de Bf109 G-6 kregen vaste cabineramen achter in een eendelig ontwerp, waardoor het zicht naar achteren aanzienlijk werd verbeterd. Bij een verdere modificatie werd de staart voorzien van een roer dat hoger was en een groter oppervlak had dan eerdere modellen. Met een totaal van 13.000 exemplaren was de G-6 de meest geproduceerde van alle Bf109's.
Bekijk hieronder de prijsontwikkeling van de 1:32 Revell 04665 Messerschmitt Bf109 G-6 Late & Early Version Plastic Modelbouwpakket.